4 jeziora i rusałka

Sobota, 29 maja 2010 · Komentarze(0)
W sobotnie południe, korzystając z ładnej pogody postanowiłem się gdzieś przejechać. Myślałem o wykręceniu z około 50km. W planach pojawił się WPN- tak więc dzwonie do eksperta od tamtych terenów (Gumisia) z propozycją wyjazdu. Niestety był zajęty, ale dostałem informacje że Maciej jest dzisiaj chętny na kręcenie. Nie tracąc czasu zadzwoniłem i już po chwili zacząłem przygotowania do wyjazdu. Umówiliśmy się pod Biedronką na Bułgarskiej.
Trasa całego wyjazdu:
Buk=>Otusz=>Skrzynki=>Dopiewo=>Dopiewiec=>Dąbrówka=>Skórzewo=>Plewiska=>
Grunwaldzka=>Bułgarska=>(już z Maciejem)Rusałka=>J.Strzeszyńskie=>J.Kierskie=>
Sady=>J.Lusowskie=>Więckowice=>J.Niepruszewskie=>Buk=>Dopiewo=>Buk

Dojazd do Poznania bardzo przyjemny i szybki. Okolice Rusałki i jeziora Strzeszyńskiego to istny raj dla każdego rowerzysty. Zajefajne są te trasy przez las;) Maciej znający dobrze tą drogę cały czas prowadzi. Przerwy robimy przy każdym jeziorze.

Jezioro Kierskie

Po zaliczeniu powyższych miejsc kierujemy się do Buku. Jedzie się całkiem nie najgorzej. Na miejscu decydujemy się na uzupełnienie zapasów. Jedziemy drogą dla rowerów. Widzimy przed nami 4 nastolatki (wiek podstawówka), Maciej gwizda, dziewczyny oglądają się i rozchodzą się na boki. No to jedziemy... ale jednak nie:) Jedna z nich stwierdziła że woli drugą stronę chodnika i wpadła wprost w pędzącego Macieja. Kraksa wyglądała bardzo groźnie. Na szczęście skonczyło się na zdarciu kolana i małych guzach. Sytuacja nie do przewidzenia i jak tu bezpiecznie się poruszać na rowerze?

Nasze piękne rowery przed Biedronką

Dalej wpadamy do mojego domu odpocząć przed drogą powrotną i się posilić. Postanowiłem odprowadzić Macieja do Dopiewa. Pociągłem go część trasy, ale zacząłem odczuwać zmęczenie i to on dalej prowadził. Ogólnie dzisiaj nie byłem w dobrej predyspozycji, nie czułem 100% sił. W drodze powrotnej jakieś 2 km przez domem przypomniałem sobie o liczniku, przeglądam funkcje i nie wierze własnym oczom: 100km! No to moja 3 stówka w życiu:D
Pogoda wyjątkowo dopisała, wiatr raczej nie utrudniał jazdy.